poniedziałek, 12 czerwca 2017

W moim domu




   Czasami siebie nawet podziwiam, że stałam się po latach taką zorganizowaną gospodynią domową! Nie jest to wcale łatwe, gdy na dodatek chce się swoją rodzinę odżywiać zdrowo.
Zdrowo, znaczy dla mnie jedzenie dań świeżo ugotowanych, z nieprzetworzonych produktów.Dlatego staram się, by dania były łatwe do przygotowania i były przygotowywane z produktów pochodzących głównie z Polski, bo są po prostu tańsze i łatwiej dostępne.
   Oto moja propozycja na obiad.
Ponieważ poprzedniego dnia gotowałam zupę jarzynową na ładnym kawałku łopatki (ok. 60 dag) miałam ładny kawałek ugotowanego do miękkości mięsa i postanowiłam przyrządzić zapiekankę z makaronem. Zmełłam mięso w maszynce do mięsa. Podsmażyłam na oleju jedną, drobno posiekaną cebulę i dodałam do niej zmielone mięso , 2 łyżki koncentratu pomidorowego,sól, pieprz do smaku i garść świeżo posiekanego oregano.
 W międzyczasie ugotowałam makaron świderki w osolonej wodzie.



Warstwami układałam w naczyniu do zapiekania makaron i mięso.



Na wierzchu ułożyłam plastry żółtego sera i kilka kawałków masła. Wstawiłam naczynie do nagrzanego piekarnika i zapiekałam około 20 minut.



Podałam z zieloną sałatą z sosem winegret.

Tak przygotowanym mięsem można nadziewać naleśniki.

10 komentarzy:

  1. Lubię zapiekanki :) Zawsze się udają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smacznie wygląda:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście smaczne danie, niekłopotliwe w przygotowaniu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię zapiekanki;
    jeśli sie je doprawi, są niezwykle smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię takie makaronowe zapiekanki. Też staram się, żeby było zdrowo i świeżo zrobione...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapiekanka to zawsze dobry pomysł - szybko, tanio i smacznie. Też tak robię od czasu do czasu

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie to wygląda, zapiekanki to dobry pomysł na smaczny obiad. Zawsze można wykorzystać to co jest w domu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zapiekanki. Pomysł podbieram i z pewnością wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hola gracias por pasar por ya tu blog.
    Te deseo feliz Navidad y prospero año nuevo.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń