piątek, 7 kwietnia 2017

Czy Jan III Sobieski przewraca się w grobie?



   Czy przewraca się w grobie  Jan III Sobieski, pogromca Turków pod Wiedniem, widząc jak polskie domy opanowały tureckie seriale, a polskie kobiety, jak zaczarowane, ulegają wdziękom tureckich amantów?
Sulejmanowi Wspaniałemu nie udał się przed wiekami podbój Europy, ale udał się podbój świata współcześnie dzięki serialowi  Wspaniałe stulecie!
    Mnie ten serial również oczarował za sprawą jego pięknych kostiumów, świetnej obsady i gry aktorskiej, polskich wątków i tego, że jest to serial historyczny, opowiada więc o prawdziwych wydarzeniach  i postaciach. Jako kobieta podziwiałam przepiękną biżuterię jaka zdobiła żony i liczne nałożnice sułtana. Któraż z nas Europejek nie chciałaby móc wejść do haremu sułtana i zobaczyć z bliska jak mieszkają jego żony, jakie panują między nimi relacje czy kłócą się o względy swego męża, jak radzą sobie z konkurentkami? Jaka jest pozycja mężczyzny w kulturze muzułmańskiej, a jaka kobiety?
   Po sukcesie tego serialu nasza telewizja zakupiła wiele innych tureckich produkcji, które cieszą się dużą oglądalnością: Sułtanka Kosem, Fatmagul, Rozdarte serca, Tylko z tobą i inne.
Akcja większości dzieje się współcześnie i ukazuje zazwyczaj miłosne perypetie bohaterów. Ich losy z zapartym tchem śledzą miliony polskich kobiet, bo są to seriale dobrze zrobione, o wciągającej fabule, których akcja dzieje się w egzotycznym dla nas kraju i zupełnie innej kulturze, co stanowi ich dodatkowy atut. Pokazują też pozycję kobiety w Turcji, która jest znacznie gorsza niż w krajach europejskich.
   To wszystko sprawia, że nasze seriale wydają się przy tureckich mdłe i nudne!
A Wy, oglądacie tureckie seriale?


19 komentarzy:

  1. Niestety nie oglądam seriali:))bardzo mało oglądam telewizję:))Pięknie urządziłaś salon:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Sulejmana oglądałam ale następnych seriali historycznych już nie.
    Te współczesne - tylko z doskoku, nie pasjonują mnie.
    Nie przepadam za serialami choć mam parę ulubionych i tylko je oglądam. To polskie seriale.
    Świetnie urządzony salon.
    Serdecznie pozdrawiam Basiu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe stulecie oglądam już drugi raz. Też mnie oczarowało. Roksolana ,Aleksandra,Hurrem już zawsze będzie dla mnie miała twarz przepięknej Meryem Uzreli ,która ma iście słowiańską urodę chociaż jest pół Niemką pół Turczynką. Innych seriali nie oglądam ,a polskich to już żadnych.Znaleźć się w haremie to nic fajnego . Dziewcząt były setki i często zajmowały się wyłącznie pracami porządkowymi. Wybijały się i odgrywały jakąkolwiek rolę (wiadomo jak) jednostki Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachorowałam i to bardzo kiepsko znoszę. Za bardzo nie mogę leżeć, ale teraz mam więcej czasu na to by telewizor był włączony. Normalnie mógłby dla mnie nie istnieć. I co zauważyłam? Same tureckie seriale, nie miałam pojęcia że one ciągną się całymi dniami. A co do salonu, chyba już kiedyś pisałam, że szary kolor mnie osobiście bardzo by przytłaczał. A to znalazłam na potwierdzenie tych słów "Szary – najbardziej neutralny, doskonały jako tło do innych kolorów. Nie pobudza ani nie uspokaja, nie jest ani zimny ani ciepły. W nadmiarze, odcienie szarości, mogą działać przygnębiająco."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój salon i mnie się podoba!

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź 😘 W końcu się doczekałam 🌺 A mój uraz do wnętrz katalogowych niestety jest ogromny ponieważ największa rana jaką w życiu mi zadano pochodzi właśnie od miłośników takich wnętrz . Wiec nie miej żalu że moja opinia zawsze będzie na nie. Ale skoro nie przyjmujesz - to przyjmuję " przekaz "ze zrozumieniem.

      Usuń
  5. Niestety nie oglądam seriali, nie mam czasu :( Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądam tych seriali, bo zwyczajnie nie mam czasu, ale wiem o czym mowa, dużo osób (i nie są to tylko kobiety) z mojej rodziny ogląda je namiętnie. Kilka razy widziałam fragmenty i byłam oczarowana sposobem nagrania: pięknie, poetycko, z dbałością o szczegóły. pewnie bym sama oglądała, gdybym miała mniej zajęć, ale ja w ogóle oglądam mało telewizji. jak coś jest dobrze zrobione (a te seriale są) to przyjemnie popatrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat za tureckimi nie przepadam, ale bardzo lubię serial Downton Abbey, Mad Men, Grę o Tron, a Outlander mnie zachwycił:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądam telewizji, a więc tureckich seriali również.
    Masz ładnie dobrany kolor bluzki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądam seriali, lubię dość dobre, krótkie, które mają początek i koniec, w naszej tv takich nie ma, na wypożyczalni kilka dobrych trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tych seriali, bo nie mam polskiej tv, tutejsze dwa oglądam, ale też tak w doskoku - czasu brak.

    OdpowiedzUsuń
  11. Regularnie nie oglądam - brak czasu. Ostatnio oglądałam kilka odcinków "Sułtanki Kosem" i tak jak piszesz podziwiałam kunszt strojów ozdób, a szczególnie piękną aktorkę grającą sułtankę. Historia mnie przeraża, takie bezpardonowe poczynania dla utrzymania władzy. Jednak dobrze jest poznać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Też jestem fanką Wspaniałego stulecia. Uwielbiam ten serial. To jedyny, który ogladam, ale w internecie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie właśnie takie tureckie seriale nudzą, po prostu. Nie ciekawi mnie co dzieje się w tamtym świecie, że tak powiem. Wiadomo jest to kwestia gustu, każdy lubi co innego :)
    Pozdrawiam, Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie oglądam tureckich seriali.Salon jest śliczny.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądam tureckich seriali.Salon jest śliczny.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądam tureckich seriali i seriali w ogóle... a jeśli już: sięgam po seriale kryminalne :-) Poza tym: nie posiadam telewizora, więc skupiam się na książkach i ew. Filmach :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznaję, że wcale nie oglądam telewizji bo każdą wolną minutkę pochłaniają książki, które uwielbiam. Ale szanuję upodobania innych, niech każdy odpoczywa tak jak lubi:-) serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń