wtorek, 29 grudnia 2015

Nurkowanie w blogosferze






 Kilka dni temu dołączyłam do licznej już rzeszy polskich blogerek i po raz pierwszy zanurzyłam się w blogosferze. Żeby przetrwać i zostać zauważoną zwiedziłam wiele blogów i napisałam mnóstwo komentarzy. Starałam się w tej masie wyłowić te, które mogą mnie zainteresować. Ponieważ mam swoje lata, szukałam blogów prowadzonych przez  kobiety dojrzałe, gdyż chciałam się upewnić, ze w moim wieku można robić coś takiego. Dla przeciętnego zjadacza chleba blogerka kojarzy się bowiem z młodą, śliczną dziewczyną. Mój mąż, też podchodził do tego sceptycznie, twierdząc, że jestem za stara. A  ja właśnie wtedy trafiłam na blog kobiety 85-letniej i to dodało mi skrzydeł i wiary, że znajdą się czytelnicy moich postów!

  Buszowanie w blogosferze szybko mnie wciągnęło i mile zaskoczyło, a to dlatego że:
- blogerzy są dla siebie bardzo mili i serdeczni, zawiązują  przyjaźni,
-czytają uważnie wpisy,
- tematyka jest bardzo różnorodna,
- w komentarzach nie ma złośliwości i zawiści.
   Poznałam mnóstwo ciekawych osób o różnorodnych pasjach poglądach, więc większość blogów, które odwiedziłam dołączyłam do obserwowanych. Byłam gościem w wielu domach, miastach, a nawet krajach.
Siedząc w domu spotkałam takie cudowne osobowości , indywidualności, ludzi niezwykle barwnych jak egzotyczne ptaki!
   Na razie jestem zachwycona,że dołączyłam do tej wspaniałej społeczności!!!

51 komentarzy:

  1. Ja też zaczęłam niedawno moją przygodę z blogiem i też pochłonęło mnie to. Czuję, że praca nad blogiem mnie rozwija i cieszy mnie kontakt z ludźmi:)
    I mimo, że sama mam 26 lat to nigdy w życiu nie pomyślałabym, że ktoś może być "za stary" na prowadzenie bloga. Ale może to dlatego, że moja mama siedzi w blogosferze od kilku lat:)
    Pozdrawiam i życzę wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo! Prowadzenie bloga jest dozwolone w każdym wieku... :-) Ja swojego założyłam po 30-tce :-) i prowadzę już ponad pół roku i strasznie mi się to podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę :) ktoś założył bloga w podobnym wieku co ja :) zapraszam do mnie :)

      Usuń
  3. Serdecznie Ci życzę , by nie opuścił Cię zapał.
    Ja poruszam się w tym światku już od 2009 roku i wiem,że pisanie to był dobry pomysł.
    A co tam, przyznam się, właśnie kończę 64 lata !

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie w blogosferze - skoro maja być kobiety dojrzałe, to zapraszam na bloga "Pogodna dojrzałość" :) Tytuł mówi sam za siebie :). Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego. Chętnie zostane u Ciebie na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brawo, blogosfera jest otwarta dla wszystkich, bez względu na wiek! Życzę sukcesów w blogowaniu i częsciej zapraszam do siebie, ja będę wpadać, pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie, jaka za stara? Nie ma kobiet starych, sa bardziej lub mniej dojrzałe, a im dojrzalsze, tym więcej mają do powiedzenia, z drugiej strony nic tak nie odmładza, jak blogowanie z młodymi.
    Jak już się wkręcisz na dobre, to nie będziesz mogła przestać!
    Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż czuć Twój entuzjazm blogosferą. Miło Cię powitać w naszym świecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór! Wpadłaś przed chwilą do mnie z zaproszeniem a wiec przychodzą z rewizytą.Pisanie blogów jest niezwykle wciagającą pasją i rzeczywiscie pozwala poznać wiele ciekawych ludzi. Ale w tym świecie zdarzaja sie również trudniejsze momenty. Mozna spotkac cierpienie, smutek, rozpacz. Można napotkać złość i zazdrosć. A także zachwyt i radosć. Tu jest wszystko - jak w rzeczywistym, dotykalnym świecie. Na wszystko trzeba być gotowym. Ale warto blogować, na pewno warto!
    Pozdrawiam Cie i gratuluję udanego początku blogowania!:-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję serdecznie za miłe komentarze i słowa wsparcia!

    OdpowiedzUsuń
  10. W blogosferze może być każdy. Jednak każdego blogera łączy otwartość, inteligencja i talent. Witam Cię w blogosferze i powodzenia! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem tu od trzech lat, poznałam fantastycznych ludzi, dzięki blogowym spotkaniom łatwiej było mi przeżyć trudny czas i wręcz uwięzienie w domu podczas wieloletniej choroby mojej śp. Mamy.
    Dobrze, że się zdecydowałaś na ten krok, bo tu rządzą ludzkie, dobre prawa. Z czasem przybędzie Ci Gości. Życzę Ci byś w tej sferze odnalazła wiele radości i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobnie jak Barbara, jestem w tym miejscu od trzech lat, i podobnie jak Ty, miałam wiele oporów, zanim zaczęłam moją przygodę z blogowaniem. Teraz jest to moja terapia. Moje miejsce, w którym poznałam niesamowitych ludzi, z większością z nich spotkałam się osobiście, z kilkoma się zaprzyjaźniłam, obecność wszystkich dodaje mi skrzydeł. Bardzo miło Cię poznać, to miejsce przyniesie Ci wiele radości. A dojrzałość ma najwięcej ciekawych rzeczy do powiedzenia :)
    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobra decyzja. Ja pamiętam też swoje pierwsze kroki i wielką radość z każdego nowego gościa ( to mi zostało do dzisiaj). A sympatie się zawiązuję ! to prawda. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  14. co jak co ale blogować to moze każdy kto tylko ma dostęp do kompa i neta, oraz oczywiście coś co może i chce zamieścić na blogu. Blogowanie to wspaniałasprawa

    OdpowiedzUsuń
  15. bloguję teraz niemal wszyscy od 10 latek po 90 latki:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Też bloguję od trzech lat, to dla mnie świetna odskocznia od pracy zawodowej, możliwość wymiany poglądów w tematach, które mnie szczególnie interesują. Nie zawsze mamy taką możliwość w gronie rodziny, znajomych, przyjaciół. W realu czasami nie możemy trafić na osoby myślące podobnie i musimy zejść na inny poziom dyskusji.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witamy w blogosferze. Każdy z nas miał swoje początki i obawy. Warto spróbować aby się samemu przekonać jak to jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. fajnie,że dołączyłaś do blogowania
    życzę sukcesów i mile spędzonego tu czasu :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Również się cieszę, że dołączyłaś do blogowego świata. Nie ma czegoś takiego jak "za stara na blogowanie", robię to 5,5 roku i nie uważam, że jestem za stara choć blog szafiarski kojarzył się parę lat temu tylko z młodymi dziewczynami, teraz znacznie się to zmieniło. My, kobiety 50+ a nawet 60+ tez mamy coś do powiedzenia. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny mojego bloga...

    OdpowiedzUsuń
  20. Za stara?? Nigdy na nic nie jest za późno i nigdy nie jest się jakimś tam by zrobić coś tam!
    Dobrze więc, że słuchasz siebie i swoich potrzeb, o to chodzi:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajnie ,że masz bloga .Wiek nie ma nic do tego.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajnie ,że masz bloga .Wiek nie ma nic do tego.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cieszę się że kolejna wspaniała osoba i to w moim wieku zawitała do blogosfery:)))Pozdrawiam serdecznie i powodzenia w blogowaniu oraz Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Witamy bardzo serdecznie, super, że jesteś z nami! ;) Blogowanie to super sprawa, nie ma ograniczenia wiekowego :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Cieszę się, że podjęłaś się blogowania
    To jest dla każdego, bez wzgledu na wiek
    W końcu jest tyle tematów do opisania i zgłębienia, że tylko ruszyć wyobraźnią
    Z przyjemnością dołanczam do grona Twoich obserwatorów

    OdpowiedzUsuń
  26. Blogowanie to poznawanie ludzi, pasji i miejsc. Doradzanie i szukanie pomocy. Mnie wciągnęło :) Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Za starym nigdy się nie jest. Każdemu z nas młodość i uroda przemija a pasja zostaje niezależnie od wieku. Myślę, że jeśli w tej sferze jest wiele młodych osób , to dlatego, że Ci co mają poprzez swoje doświadczenie i mądrość więcej do zaoferowania, nie odważają się na blogownie z oczywistych i przedstawionych przez Ciebie przesłanek :) Życzę Ci oceanu sukcesu i jestem zaciekawiona Twoim projektem na pewno nie raz jeszcze tu wpadnę- cenię sobie szczerość i prawdziwość pióra. Pozdrawiam i wyszystkiego najlepszego w Nowym roku

    OdpowiedzUsuń
  28. Blogowanie jest wspaniałe! Robię to codziennie od prawie 10 lat i nadal daje mi to mnóstwo radości :)
    Ale.... to jest jednak ciężka praca - pisanie notek i komentowanie u innych to minimum dwie godziny dziennie - i z tym trzeba też się liczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja znam i odwiedzam wiele blogów pisanych przez kobiety, które dawno skończyły 18 lat - to wspaniałe osoby.
    Blogowanie nie znam ograniczeń wiekowych.

    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja jestem"młodym"blogowiczem i na maksa mnie to wciągnęło,chociaż 3 lata namawiano mnie do jego założenia.Ale teraz nie żałuję:) Szczęśliwego Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Damy radę, widać że nie jesteśmy same to bardzo miłe:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Witamy w blogosferze:) To wspaniała przygoda, bez względu na wiek:) Pozdrawiam i wszystkiego naj w nowym roku:)

    OdpowiedzUsuń
  35. witaj :) ja też jestem "nowa" w blogosferze i dopiero wchodzę w ten świat :) dlatego również zapraszam wszystkich serdecznie do mnie :) Przy okazji Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim bloggerom :)

    OdpowiedzUsuń
  36. No i pięknie! Zawsze należy robić rzeczy, które sprawiają radość! Powodzenia!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Oj to chyba u mnie są same stare :-)))

    OdpowiedzUsuń
  38. Super decyzja z założeniem bloga :)
    Nie jesteś na pewno za stara:)
    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Każdy wiek jest dobry na założenie bloga, a jeszcze jak ma się coś do zaoferowania innym to skrzydła robią sie coraz większe...
    Witamy i pozdrawiamy- Urszula

    OdpowiedzUsuń
  40. Każdy wiek jest dobry na założenie bloga, a jeszcze jak ma się coś do zaoferowania innym to skrzydła robią sie coraz większe...
    Witamy i pozdrawiamy- Urszula

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie uważałam nigdy, że blog może prowadzić tylko młoda osoba. Każdy wiek jest do tego dobry. Blog daje radość i życzę dużo jej w prowadzeniu go :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  43. Jaka za stara! o ten mąż gada!:D
    Ciesz się życiem, baw się czym lubisz i nie patrz na nikogo!
    Niestety zdarzają się i niemiłe komentarze, ale tak już bywa i w realu;)
    Witaj w klubie

    OdpowiedzUsuń
  44. Dziękuję Wam, kochani, za miłe komentarze!

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo dobrze, że dołączyłaś do blogosfery, uważam, że każdy może tu znaleźć swoje miejsce. Parę lat temu, kiedy zaczynałam blogowanie, moja rodzina (córka nastolatka, mama, mój ówczesny partner) też mieli wątpliwości co do mojego pisania i uwidaczniania się w sieci. Teraz już wszyscy się przyzwyczaili, niektórzy dowiadują się z bloga więcej ode mnie :)
    Jestem pewna, że i Ty znajdziesz swoją niszę i będziesz miała dużo radości z pisania i zamieszczania postów. Zdjęcia też robisz ładne, więc przyjemnie się Twojego bloga czyta.
    Powodzenia!
    Pozdrowienia serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja lubię swojego bloga, pozwala mi się oderwać od codziennośći, która jest dla mnie dość uciążliwa i dołująca.....blog to jest mój mały świat (:

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja lubię swojego bloga, pozwala mi się oderwać od codziennośći, która jest dla mnie dość uciążliwa i dołująca.....blog to jest mój mały świat (:

    OdpowiedzUsuń
  48. Mam u Ciebie spore zaległości, dzisiaj je nadrabiam.:)
    Cieszę się, że nasza "rodzina" w blogosferze się powiększyła.
    Życzę wytrwałości. :) Ja też miałam dużo oporów, ale bloguję już przeszło 2 lata.
    Zobaczysz, jak szybko zleci. :)
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja też poszukuję blogerek urodzonych trochę wcześniej :) Jestem ciekawa jak postrzegają świat, czy mają takie problemy jak ja. Warto o tym pogadać :)
    Cieszę się, że do Ciebie trafiłam :)
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie mam co prawda 85 lat, jeszcze, ale myślę , że w blogowisku znajdzie się miejsce dla każdego, jeśłi jeszcze pisze interesująco, to może liczyć na odzew.Serdecznie Cię pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń