środa, 8 czerwca 2016

Dzień Cioci




   W naszym kalendarzu chyba prawie każdy dzień jest komuś lub czemuś poświęcony: kobietom, matkom, ojcom, chłopakom, dzieciom, strażakom itp. Wsród nich nie ma jednak  tego poświęconego ciociom, a uważam, że zasługiwałyby na swoje święto.
Dawniej ta nazwa przysługiwała tylko siostrom mamy, ale dzisiaj tego określenia używa się w znacznie szerszym zakresie. Ciocia to także siostra ojca, dawniej zwana stryjenką, ale także po prostu bliska znajoma rodziców, czyli ciocia przyszywana.

   Myślę, że każdy z nas ma taką lub takie ciocie, które darzy bardzo ciepłym uczuciem i które zajmują w jego sercu szczególne miejsce.
U mnie słowo ciocia przywołuje trzy imiona.Ciocia Janka, która na wiosnę szyła mi nowy płaszczyk i berecik, ciocia Niuta, która piekła pyszne ciasto cytrynowe i była zawsze miła i ciocia Stacha, której się trochę bałam, bo była duża i bardzo energiczna i głośna. W moim dzieciństwie to były bardzo ważne osoby!

   Kiedy myślę o moich dzieciach, wiem, że one mają również ciocię, która je kocha, towarzyszy im w ważnych wydarzeniach z ich życia i mogą zawsze na nią liczyć! To moja siostra.

   Co sądzicie o takim pomyśle, by można było podziękować Ciociom za ich serce, wsparcie, pomoc!


  

7 komentarzy:

  1. Masz całkowitą raję,ciociom należy się taki szczególny dzień:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej powinien taki dzień być!:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki wspaniały pomysł ?! Jestem jak najbardziej "za" ! Jest tyle różnych dni do świętowania, niektóre bardzo głupawe, a dzień cioci - to by było coś ! na pewno każdy ma jakąś ciocię, bliską sercu - czasem tylko "przyszywaną", ale troskliwą i ważną w naszym życiu.Szukałam w internecie, ale nie znalazłam takiego dnia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie napisałaś i masz rację będzie świętowali ten dzień przy pięknie zastanówmy twoim stole. Śliczne filiżanki i dzbanuszek. Pozdrawiam serdecznie ciebie i wszystkie ciocia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały pomysł, sama mam ciocie które są przecudowne i nie raz pomogły mi w życiu! Czarujesz kwiatami są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam dwie a raczej miałam - została jedna :( cioteczki bardzo mi bliskie. Tej która odeszła zadedykowałam jeden z wierszy w moim drugim tomiku. Wiersz nosi tytuł „ Wzruszenie” , napisałam go po tym kiedy ciocia po przeczytaniu pierwszego tomiku, przez telefon, zdławionym ze wzruszenia głosem powiedziała mi „ jesteś wielka” . Kochana moja cioteczka.... zaraz szybko dzwonię do tej, do której zadzwonić jeszcze mogę

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację. Ja miałam ciocię Kazię, chrzestną- szaloną, wesołą...odeszła...

    OdpowiedzUsuń